Unge digterspirer

I 2010 udkom interviewbogen Something rotten! Punk i Danmark: maleri, musik og litteratur, af journalist Jan Poulsen. Blandt de interviewede i bogen er Henrik S. Holck, F.P. Jac og Søren Ulrik Thomsen. De fortæller om deres litterære karrierestart med debut i tidsskriftet Hvedekorn og efterfølgende forfatterskole hos Poul Borum, – man mærker tydeligt, at disse Borum-seancer har haft stor betydning for dem.

Er det sjovt at læse om? Ja, ikke mindst for dem, der var der. Som mig selv, og Jens Fink-Jensen, hvis facebook-opdatering er årsagen til, at jeg opdagede Søren Ulrik Thomsens site, Oktober Boulevard, og dermed citaterne fra bogen.

Og sådan gik det til, at jeg nu sidder og fortaber mig i periferien af en tid.

Et strejf af 80’ernes unge digterspirer.

One thought on “Unge digterspirer

  1. Kære Bente,

    jeg vil skrive lidt om tiden hos Borum hvor du var med, men husker ikke så meget, kan vi ikke tales ved, jeg tror din hukommelse er bedre end min

    kh
    henrik

    tlf 40586811
    editionholck@msn.com

Skriv et svar

